بررسی تخصصی عینک واقعیت مجازی HTC vive

 

بررسی تخصصی عینک واقعیت مجازی HTC vive

 

 

 

 

از لحاظ طراحی، هدست واقعیت مجازی وایو در مقابل رقیب خود یعنی آکیولس ریفت، کمی زمخت‌تر به نظر می‌رسد و اگر این دو دستگاه را کنار هم بگذارید، احساس می‌کنید که وایو در مقابل آکیولس از لحاظ طراحی، شبیه به یک کیت توسعه دهنده است و به طور کلی، از نقطه نظر طراحی، آکیولس ریفت به یک دستگاه تمام شده شباهت بیشتری دارد. رزولوشن لنزهای اچ‌تی‌سی وایو، ۲۱۶۰ در ۱۲۰۰ است (۱۲۰۰ در ۱۰۸۰ برای هر چشم) و از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. همچنین وایو میدان دیدی ۱۱۰ درجه‌ای برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. وزن هدست اچ‌تی‌سی وایو به تنهایی ۵۵۵ گرم است که کمی سنگین به نظر می‌رسد و امکان دارد که در زمان استفاده طولانی، باعث به وجود آمدن کمی ناراحتی در کاربر شود. بر خلاف آکیولس ریفت، این هدست، هیچ هدفونی ندارد و به جای آن جک استاندارد ۳/۵ میلی‌متری برروی آن تعبیه شده که این کار باعث شده شما بتوانید هدفون مورد علاقه خودتان را استفاده کنید. برروی این هدست، بیش از ۷۰ حسگر مختلف تعبیه شده است. یکی از نکات جالب هدست وایو، وجود یک دوربین برروی آن است. دلیل وجود این دوربین این است که شما بتوانید در هنگامی که هدست را برروی سر خود قرار داده‌اید، با زدن یک دکمه، محیط اطراف خود را ببینید و از برخورد احتمالی با اشیا مختلف و صدمه دیدن، جلوگیری کنید. اچ‌تی‌سی نام این قابلیت را Chaperon (شپرون) گذاشته است. پیچی نیز برروی وایو تعبیه شده که با پیچاندن آن می‌توانید فاصله بین دو لنز را تعیین کنید تا بتوانید تصویر شفافی را مشاهده کنید.

شبیه ساز اتوماتیک ترن واقعیت مجازی
حتما بخوانید

 

 

شاید بتوان یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های بین آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو را در Base Station‌ها دانست. وظیفه این دو مکعب کوچک، این است که حرکات کاربر را اسکن کنند و در حقیقت به عنوان دو حسگری که حرکات کاربر را دنبال می‌کنند

 

 

دو کنترلر برای در اختیار گرفتن کنترل دنیای جدید Vive در اختیار شما قرار خواهد گرفت که ظاهر عجیبی دارند و چراغ‌دان‌های قدیمی یا حتی شکل خاصی از مشعل المپیک را در ذهن تداعی می‌کنند. با این حال کنترلرها دوست‌داشتنی هستند و عادت کردن به آن‌ها اصلا سخت نیست. اگر بخواهیم کنترلر Vive را با کنترلرهای کوچک آکیولس ریفت مقایسه کنیم، باز کفه‌ی ترازو به نفع ریفت سنگینی می‌کند. کنترلر آکیولس ریفت خیلی کوچک است و خیلی راحت‌تر درون دست جای می‌گیرد. بخشی از کنترلر Vive درون دست قرار می‌گیرد و یک دایره‌ی توخالی در قسمت بالایی به آن وصل می‌شود.

 

HTC از هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos رونمایی کرد