عینک های واقعیت مجازی تجاری

عینک های HTC VIVE

به جرأت می‌توان گفت عینک واقعیت مجازی HTC Vive که با همکاری دو کمپانی HTC و Valve تولید شده در دنیای واقعیت مجازی بهترین محصول عرضه شده می‌باشد.

این هدست VR برخلاف هدست‌های ارزان‌قیمت برای پلت‌فرم گوشی طراحی نشده و کیفیت آن با هدست‌های وابسته به گوشی قابل مقایسه نیست

طراحان این هدست برای ردگیری حرکات کاربر فقط به یک دوربین چند سنسوره کفایت نکردند و از دو باکس که هر کدام در برگیرنده 37 سنسور لیزری می‌باشند استفاده کرده‌اند.

بدین ترتیب با قرارگیری این دو باکس در دو گوشه محیطی که کاربر در آن قرار دارد، کوچکترین حرکات کاربر قابل ردگیری می‌باشد.

فضای 4.5×4.5 متر محیطی است که این دو باکس بدون هیچ مشکلی می‌توانند به ردگیری حرکات کاربران بپردازند.

 

علاوه بر هدست و ردگیرهای آن، دو کنترلر اختصاصی نیز برای این هدست طراحی شده که حاوی دکمه‌ها، صفحه Track-Pad و دسته‌های حساس به میزان فشار می‌باشند.

کیفیت نمایش تصاویر از دیگر نکات قوت این هدست محسوب می‌شود.

این هدست دارای دو صفحه‌نمایش با رزولوشن تصویر 1200×1080 می‌باشد که روی هر رفته رزولوشن 1200×2160 را برای نمایش تصویر ارایه می‌کنند.

زاویه دید لنزهای بکار گرفته شده نیز برابر با 110 درجه می‌باشد. 555 گرم وزن این هدست می‌باشد ولی با این حال برای استفاده‌های طولانی مدت هم قابل استفاده است.

در هر بسته HTC VR Controller یک جفت کنترلر بی سیم خواهد بود و به گونه ای طراحی می‌شوند که تطابق پذیری بالایی داشته باشند و با نمونه های وسیعی از تکنولوژی واقعیت مجازی کار کنند.

HTC VR Controller بر خلاف نمونه های رایج دسته کنترل بازی، ساده بوده و کار کردن با آن راحت است تا هر کسی به بهترین نحو از آن استفاده کند..

مشاهده پروژه های آی تی سنتر

از سراسر کشور در کنار شما

مشاهده پروژه ها

کلیک کنید

Oculus Rift cv1

عموما کمتر از طراحی اوکولوس صحبت میشه. از نظر کیفیت طراحی، ظاهر، جنس مواد و … میتوان به جرئت گفت برای خودش یک پا Apple است.

طراحی تمام مشکی داره که استاندارد گیمیر هاست.

بسیار سبک و جمع و جوره. موقع قرارگیری روس سر خیلی راحته. نیاز به سفت کردن اون نیست و خیلی خوب جلوی صورت میشینه

زمانی که هدست واقعیت مجازی ریفت را بر سردارید تجربه قرار گرفتن در یک دنیای مجازی هیچ گاه تا این اندازه گیرا و جذاب نبوده است.

وقتی ریفت را روی سر قرار میدهید دو هدفون روی گوش تان قرار میگیرد و صدای محیط مجازی را مستقیما به گوش تان میرساند. 

نرخ بالای بروزرسانی تصویر و نمایشگر باکیفیتی که همواره از فریم در حال نمایش چند قدم جلوتر است باعث می‌شوند تا آکیولس ریفت دستگاه جذابی برای دوست‌داران بازی‌های کامپیوتری باشد

آکیولس تاچ که مخصوص ریفت ساخته شده، شامل دو تکه‌ی دایره‌ای است که شبیه دستکش پوشیده می‌شودامکان کنترل شخصیت درون بازی را به کاربر می‌دهد.

مشاوره و لیست قیمت

جهت اطلاع از قیمت ها و مشاهده نمونه های بیشتر  در تلگرام با ما در  ارتباط باشید.

مشاوره در تلگرام

کلیک کنید

playstation VR

از همان زمانی که با نام پروژه‌ی مورفیوس شناخته می‌شد، نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرده بود چرا که تنها هدستی است که برای اجرای بازی‌ها به رایانه‌های شخصی چندهزار دلاری نیاز ندارد.

اگر پلی‌استیشن 4 دارید و به دنبال تجربه‌ی واقعیت مجازی خارج از حیطه‌ی گوشی‌های هوشمند هستید، پلی‌استیشن VR مخصوص شماست.

با توجه به بازخوردهایی که این هدست دریافت کرده، ظاهراً با محصولی طرف هستیم که قرار نیست ناامیدمان کند.

پلی‌استیشن VR تصاویری استریوسکوپیک (تصویری متفاوت برای هر چشم) از واقعیت مجازی نمایش می‌دهد که پلی‌استیشن 4 وظیفه‌ی پردازش آن را برعهده دارد.

هدست ال‌ای‌دی‌های آبی رنگ و سنسورهای حرکتی دارد که به کمک آن‌ها و دوربین پلی‌استیشن، حرکت سر را لحظه به لحظه پردازش می‌کند.

برنامه‌ها و بازی‌هایی واقعیت مجازی با کمک این اطلاعات شما را در دنیایی مجازی با صدا و تصویر سه بعدی قرار می‌دهند.

کنسول و دوربین همچنین حرکات کنترلر دوال‌شاک، موو و Aim را نیز بررسی می‌کنند تا روشی واقع‌گرایانه و دقیق برای کنترل بازی‌ها و حسی باورنکردنی از حضور در دنیای مجازی ارائه کنند.

پلی‌استیشن VR از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی فول اچ‌دی اولد استفاده می‌کند.

بر خلاف دیگر نمایشگرهای واقعیت مجازی، نمایشگر پلی‌استیشن VR از ساب‌پیکسل‌های کامل قرمز، سبز و آبی استفاده می‌کند تا رنگ‌ها را به شکل کامل نمایش دهد.

به عبارت دیگر برای هر ۱۰۸۰ ردیف پیکسل در عرض تصویر، ۱۹۲۰ ساب‌پیکسل قرمز، سبز و آبی قرار دارد به همین دلیل به این نمایشگرها، ۱۹۲۰ در RGB در ۱۰۸۰ هم گفته می‌شود.

پلی‌استیشن VR با این قابلیت می‌تواند حس حضور کاربر در فضای مجازی را بسیار بهبود ببخشد

سایر برندهای تجاری

HTC-Vive-Cosmos-Review-02-Full-Set

HTC vive cosmos

3LW4060322-2-7e68a4c7c5b041c5a4951993e44904c6

Oculus Rift S

20220227_201359

Oculus quest 2

20200504_154310

سایر عینکهای VR

مشاوره رایگان: 09158504943