کاربرد واقعیت مجازی در گردشگری
کاربردها و فرصت های اشتغال از واقعیت مجازی
واقعیتمجازی و توسعه چشم انداز اشتغال
کاربرد واقعیت مجازی در تفریح را در اینجا بخوانید
با ورود فناوری های نوین VR – واقعیت مجازی – در تبلیغات شرکت های تورگردانی، چهره صنعت و مقصدهای گردشگری گمنام و مشهور دستخوش دگرگونی های جدی است.
با ورود انواع مختلفی از دستگاه های واقعیت مجازی وبهره گیری از فناوری های نوین در مشاهده مناظر
بخش هایی مهمی از اقتصاد وصنایع مرتبط با جلوه های بصری، همانند صنعت گیم و بازی، صنعت سینما و همچنین گردشگری دستخوش تحولات گسترده٬ای می شوند.
محققان درموسسه تحقیقات Phocuswright نیز اعلام کرده اند
که استفاده از فناوری های VR دربازار های گردشگری به مشتریان کالاهای مسافرتی وتعطیلات فرصت بهتری برای تصمیم گیری درانتخاب مقصد مورد نظر می دهند.»
زیرا به مسافران و گردشگران این امکان را می دهد که خودشان کشف کنند که یک مقصد ارزش سفر کردن دارد یا نه».
نمونه ساده ای از این امکانات که اکنون به صورت تورهای مجازی ارایه می شود به مسافران امکان می دهد
که قبل از ثبت نام و رزرو جا مقصد مورد نظر خود را به صورت مجازی مشاهده و تجربه کنند.
امروزه بسیاری از آژانس های مسافرتی با شعار try-before-you-fly
«قبل از پرواز امتحان کن» #سود سرشاری از این دستگاه ها برده اند.
هواپیمایی اتریشی به مشتریان اجازه میدهد که از طریق تکنولوژی VR نگاهی از داخل هواپیمای خود بدست آورند .
درحالیکه واقعیت مجازی به یک بخش اصلی از بازاریابی مؤسسات مختلف تبدیل شده است و به معرفی ظرفیتهای خود میپردازند،
برخی از شرکتها به ترکیب کردن این قابلیت با تجربیات واقعی گردشگران مشغولاند و از این امتیاز برای افزایش گردشگری استفاده میکنند.
درسه ماه نخست 2019 این کمپین موفق شد در ثبت نام و رزرو هتل و پروازهای خود ۱۷.۵۰۰ هزار دلار در بریتانیا و آلمان درآمد کسب کند
و نیزسطح سرمایه گذاری ها را به ۴۰ درصد افزایش دهد.
طبق نظر تحلیل گران بازار فناوری های IHS پیش بینی شده است
که تا پایان سال 2021بیش از 47 میلیون هدست به طور فعال دراین زمینه به کار گرفته شود
وارزش بازار VR نیز تا آن زمان از مرز ۲.۶ میلیارد دلار بگذرد.
کاربرد واقعیت مجازی در گردشگری